Известие

Collapse
No announcement yet.

Стъклата се свалят сами при дъжд

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Стъклата се свалят сами при дъжд

    Проблема е следния. От време на време (веднъж на 2-3месеца) след дъжд всички стъкла се свалят и колата се отключва. Дори се е случвало на сутринта да я намеря разпищолена, вдигам стъклата, заключвам и след две минути пак така. На другия ден вече може да няма тоя проблем и така дълго време да не се проявява. За сега съм хванал, че май го прави само след дъжд. Някакви идеи какво може да е? И може ли тази "екстра" направо да бъде изключена. Или поне само стъклата да не се свалят. До сега в сервиза където бях два пъти за това не успяха да го оправят. Приемам съвети както за причината на проблема, така и за място (сервиз) където мога да отида и да го отремонтират.

  • #2
    Дали е възможно да имаш проблем със задържащ бутон в достанционното? Защото когато задържиш бутона за отключване се активира отварянето на прозорците. Може би в сервиз за аларми могат да дадат по-точен отговор ако проблема е в дистанционното. Между другото дистанционното хваща от доста далеко на 159.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Вана правеше същия номер. Алармата си пускаше когато реши и един ден откяза и да пали. Диагностиката не можеше да се върже към can и след разглабяне на всичко се оказа ,че таблото което е под прозореца е било намокрено от единия отводнителен канал. Всичко беше в окис бушони кабели всичко леш. Пали когато си поиска влезе в сафе мод стъклата не можеха да се вдигат. Та изчистихме таблото и изолирахме теча към него. Вече няма проблем. Дори както си караш угасва и нямаше палене. Една сутрин я намерихме с смъкнати стъкла в дъжда....
      Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

      Comment


      • #4
        Не вярвам да е от дистанционното, защото само след дъжд го прави то не винаги. В сухо време не съм имал проблем до колкото си спомням. Само като допълнение да вметна, че днес след като го направи и заключих се чуваше един цъкащ звук (същия като при заключване и отключване) обаче нищо не се случваше.
        Лично аз не бих се заел да проверявам за окисляване, прекъснати кабели и прочие, че като се знам ще стане по-зле. Ако дадете някакви координати на човек който има опит в тая сфера ще съм много благодарен. За София става въпрос.

        Comment


        • #5
          За момента проблема все още не е решен, но отпада версията за дъжда. Тази сутрин без да е валяло с дни пак беше със свалени прозорци.
          Някой има ли идея дали може по някакъв интелигентен начин когато колата се заключи с дистанционното да се прекъсне захранването към вратите. Така няма да се отключват и стъклата да се свалят. Респективно когато се отключи всичко да се върне в нормален режим. До колкото разбрах тази "екстра" не може да бъде спряна и търся "втори начин"

          Comment


          • #6
            По принцип четеца на ключа приема сигнала от дистанционното, но не знам дали проблема е в него или в екуто?Виж дали няма някъкви грешки в компютъра или четеца.
            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

            Comment


            • #7
              Начин да се заобиколи даден проблем почти винаги има. В конкретния случай това може да стане, като се прекара оперативната верига на релето, което подава захранване към модулите за стъклата, през допълнително реле, което ще се управлява от контактите отключено/заключено на бравите. Така, когато колата е заключена, въпросното реле, което иначе се управлява от боди компютъра, няма да може да се включи и съответно ел. стъклата няма да функционират при никакви обстоятелства, докато бравите са заключени.

              Това е за което се сещам на първо четене и с минимално вмешателство по ел. инсталацията.

              Разбира се - това няма да стане просто с добавяне на едно реле. Ще трябва и малко проста електроника, която да го управлява.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Начин да се заобиколи даден проблем почти винаги има. В конкретния случай това може да стане, като се прекара оперативната верига на релето, което подава захранване към модулите за стъклата, през допълнително реле, което ще се управлява от контактите отключено/заключено на бравите. Така, когато колата е заключена, въпросното реле, което иначе се управлява от боди компютъра, няма да може да се включи и съответно ел. стъклата няма да функционират при никакви обстоятелства, докато бравите са заключени.

                Това е за което се сещам на първо четене и с минимално вмешателство по ел. инсталацията.

                Разбира се - това няма да стане просто с добавяне на едно реле. Ще трябва и малко проста електроника, която да го управлява.
                Мерси за идеята. За сега се боря да бъде открит проблема и да се оправи. Разбира се като крайна мярка ще прибегна и до такова решение. Може ли да ми препоръчате човек в София, който може да го направи читаво това нещо (ако се стигне до там).

                Comment


                • #9
                  По-добрият подход е да се открие и отстрани причината за проблема.
                  Тя е твърде вероятно да се дължи на влага в някой модул от вратите или в самия боди компютър.

                  Иначе заобикалянето на проблема по начина, който предложих е доволно просто за всеки, който отбира от електроника и съответно разполага с конкретните схеми.

                  Ако се стигне до този вариант, мога да постна схемите и да изясним в детайли, какво точно трябва да се направи.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Колега Архимед, защо

                    1. не видиш/провериш предният ти панорамен прозорец дали е оригиналният и освен това да видиш коя година е произведен.

                    2. Монтирана ли е следфабрична аларма?

                    3. батерията на дистанционното/електронния ключ нова ли е и изобщо откакто си закупил колата сменявал ли си батерията на дистанционния/електронния ключ?

                    4. сменял ли си акумулатор откакто си закупил 159-ката?


                    ----------------------------------------------------------------------------------------
                    ========================================


                    Ето същият проблем разискван в други форуми и интернет страници:

                    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...s-opening.html


                    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...hemselves.html


                    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...w-problem.html


                    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...d-windows.html


                    ================================

                    Да пишеш отзиви ако решиш проблема как си го решил.
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #11
                      1. Предния прозорец със сигурност не е оригинален.
                      2. Аз лично не съм монтирал. Освен предния собственик но да не работи и да не съм разбрал, че има.
                      3. Батерията не е сменяна при мен и нямам идея какво е състоянието й.
                      4. Нов на около половин година.

                      Alfa owners го изчетох няколко пъти и никъде нямаше решение. Повечето смятаха, че инцидентно са задържали копчето на дистанционното. При мен 100% не е така, защото там където го оставам няма обхват до колата.

                      Comment


                      • #12
                        Впредвид на това, че добре си представям, колко е неприятно да си намериш колата със смъкнати стъкла, особено в дъждовно време, ще си позволя да дам една дърводелска идея, която все е нещо, докато не се намери решението:



                        Изваждането на означеното реле (T13) би трябвало да елиминира тази възможност.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Впредвид на това, че добре си представям, колко е неприятно да си намериш колата със смъкнати стъкла, особено в дъждовно време, ще си позволя да дам една дърводелска идея, която все е нещо, докато не се намери решението:



                          Изваждането на означеното реле (T13) би трябвало да елиминира тази възможност.
                          Понеже съм доста бос това къде е? При бушоните долу в ляво ли? И премахването кое ще спре? Изцяло свалянето на стъклата или?

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от archimedes Покажи съобщение
                            Понеже съм доста бос това къде е? При бушоните долу в ляво ли? И премахването кое ще спре? Изцяло свалянето на стъклата или?
                            Да - в таблото с бушоните под волана. Ваденето на релето би трябвало да прекъсне захранването на модулите за стъклата. Някой жичкаджия може да ти направи и едно ключе с което, вместо да се вади релето да му се прекъсва оперативната верига.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Електрониката ми е тъмна страна,но скоро слагах ДРЛ и се сещам за това....Няма ли вариант въпросното реле отговарящо за прозорците да бъде захранвано само при контакт или след запалване? Примерно да се върже след релето за запалване-игнишън...понеже там плюс идва само при контакт.
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment

                              Working...
                              X